Google Reader Kapanıyor

Google'ın Google Reader'ı kapatma kararını ben de pek çokları gibi bu sabah aldım. Bir arkadaşım email göndermiş üzüntüsünü belirtmek için. Hemen haberin gerçek olup olmadığını öğrenmek için Google Reader'ı açtım, zira takip ettiğim haber kaynaklarının böyle bir meseleyi es geçmelerini beklemiyordum. Ama daha feed'lere bakmaya başlamadan Google'ın mesajını gördüm ekranda: 'Kapatıyoruz'.

Bütün haberleri GReader'dan alan benim gibiler için 1 Nisan şakası gibi bir haber bu. Değişik cihazlar arasında seonkronizasyon sıkıntısı yaşamadan, basit bir arayüzden, tam da gereken içeriğe ulaşmak için birebirdi GReader. İşin en kötü tarafı, benim bulabildiğim ücretsiz alternatifler arasında bu kadar hızlısının olmaması. Yeni yapılandırdığı outlook.com'u daha fazla kullanıcıya ulaştırmak istiyorsa, bunun Microsoft için kaçırılmayacak bir fırsat olduğunu düşünüyorum.

Açık RSS'e yeni RSS feedler eklenmediği sürece blog post göndermemeye gayret ettim bugüne dek. Ama Açık RSS diye bir şeyin varlık nedeninin GReader olduğu düşünülürse, kapatma kararı konusundaki üzüntümü dile getirmemin hoşgörüleceğini umuyorum. Bu blogu takip eden az sayıda kişinin RSS'i yaygın olarak kullanan kişiler olduğunu bildiğim için yazıyorum bu satırları. Sizler ne düşünüyorsunuz? Hemen alternatifler mi aramaya başladınız, yoksa bekleyip görmeyi mi tercih ediyorsunuz? Twitter, Facebook, Google+ gibi sosyal araçların RSS'in yerini tutacağını düşünenlere katılıyor musunuz?

3 yorum:

  1. Feedly; Chrome, Android, IOS ortamlarında kullanılabilen ve Google Reader ile entegre bir web uygulaması olup, ben de bu üzücü haberden sonra keşfettim.

    YanıtlaSil
  2. Bugün gün boyu göz attığım hiç bir alternatifin google reader kadar mutlu edeceğini hissedemedim. Yastayım. Kapatılmaması için dua edip, yine de son gününe kadar kullanacağım.

    YanıtlaSil
  3. Alternatiflerinin Google Reader kadar sade ve kullanışlı olmadığı konusunda hemfikirim. Ben de NetVibes'ı denedim. Fena görünmüyor ama görece yavaş. NewBlur'a da şöyle bir baktım ama ücretsiz hizmeti 64 feed'le sınırlı. theoldreader.com'u henüz denemedim, ama iyi görünüyor. Feedly'ye ben de bakmıştım, ama web arayüzü olmadığı için henüz denemedim. Yine de en iyi alternatif o gibi görünüyor...

    YanıtlaSil

RSS Kaynakları:
Yeni Eklenen Feed'ler
Bloga yapılan yorumlar
Açık RSS bir Alet Kutusu projesidir.